DiceWar: Light of Dragons – recenzja

DiceWar: Light of Dragons to strategiczna gra kościana dla dwóch graczy, w której uczestnicy jako przywódcy rywalizujących ze sobą frakcji starali się będą przejąć kontrolę nad krainą, o władanie której staną do zaciekłej konfrontacji na polu bitwy. Mając do dyspozycji sześć gatunków fantastycznych stworów będą musieli stoczyć zaciekły bój, w którym o zwycięstwie przesądzi nie […]

Krótka Historia Cywilizacji – recenzja

Lubisz rozważania w stylu: co by było, gdyby…? Na przykład dotyczące rozwoju antycznych cywilizacji? Jeśli tak, może zainteresuje Cię gra karciana „Krótka Historia Cywilizacji”. Pozwoli Ci wcielić się w przywódcę antycznej nacji i pokierować nią tak, że być może w przyszłości będzie określana jako ta, która zwyciężyła inne. A w jaki sposób przeniesiono mechanizmy rozwoju […]

Star Scrappers: Łowcy Kryształów – recenzja

Kryształy Hexis to obiekt pożądania każdej inteligentnej rasy w naszej galaktyce. Są nimi żywo zainteresowani mackowaci Hy’Dranie, podobni roślinom Floraki, zaawansowani technologicznie Biossy, tajemniczy Metanele, a także nasi dalecy potomkowie – Terroni oraz przedziwni Krystalici. Na szczęście nie wybuchł żaden konflikt o surowce, jednak każdy z przywódców wymienionych ras chce prześcignąć konkurencję i zebrać jak […]

Black Orchestra – recenzja

Czasami zwykły kaprys pogody potrafi zmienić losy świata. To właśnie pogoda sprawiła, że 8 Listopada 1939r. Adolf Hitler zakończył wcześniej przemówienie z okazji corocznego spotkania w Piwnicy Mieszczańskiej w Monachium, które w innych okolicznościach byłoby jego ostatnim. Ze względu na mgłę, nie mógł on wrócić do Berlina samolotem, więc z wiecu postanowił powrócić pociągiem. Zrządzeniem […]

Z wizytą w San Juan – recenzja gry karcianej Puerto Rico

W świecie gier planszowych normalną rzeczą jest, że popularne gry doczekują się reedycji, a czasem (zapożyczając termin z seriali telewizyjnych) swoich spin-offow. W ten sposób na przestrzeni lat doczekaliśmy się wielu gier karcianych a także kościanych, będących przełożeniem swych planszowych pierwowzorów. Nie inaczej sytuacja ma się z popularnym wśród graczy Puerto Rico, które zaledwie kilka […]

Śniadanie na skraju nieba – recenzja gry Nowy Jork 1901

Kilka miesięcy temu odwiedziliśmy Nowy York z dawnych lat, podziwiając zawartość pudełka gry, którą przekazało mi do recenzji wydawnictwo Bard. Dziś wybierzemy się w podróż do epoki stanowiącej świt współczesnego Manhattanu. W jej trakcie przypadnie nam udział we wznoszeniu najwyższych drapaczy chmur tworzących panoramę Nowego Yorku, jaką znamy obecnie. Czy staniecie na wysokości zadania, przyczyniając […]

Fliper – recenzja gry i KONKURS

Na stawiane często pytanie o polecenie gry zręcznościowej na imprezę niemal zawsze pada odpowiedź: „Dobble”. I nie ma się czemu dziwić, bowiem na rynku panuje wysyp różnych wersji tematycznych tej popularnej gry. Obejmują one niemal każdą tematykę, od zwierząt przez przedmioty codziennego użytku aż po pop-kulturę (Dobble Star Wars). Jak dotąd na rynku nie pojawiła […]

„A jezioro damy tutaj…” – recenzja gry Projekt: Miasteczko

Nazwę Sim City kojarzy zapewne większość graczy komputerowych. To gra ekonomiczna o budowaniu miasta, której różne edycje towarzyszą graczom od blisko 30 lat. Podobne gry występują także w świecie gier planszowych, aczkolwiek jeśli zapytamy przeciętnego gracza o City Building, wymieni on raczej tytuły tj. Suburbia, Alhambra czy Quadropolis. W grach planszowych, bowiem, pośród tytułów poświęconych […]

Kolej na Północ – recenzja dodatku do Great Western Trail

Kilka miesięcy temu, przy okazji recenzji Great Western Trail, wspomniałem o mającym się ukazać rozszerzeniu Kolej na Północ. Po wysokiej ocenie gry podstawowej byłem ciekaw, czy będzie ono równie dobre i czy wniesie coś ciekawego do rozgrywek? Jak to na kolei bywa, dodatek przyjechał z lekkim opóźnieniem, co tylko zaostrzyło mój apetyt. Ale, czy po długim […]

Unearth – recenzja

Czy grę o tematyce post apokaliptycznej można przedstawić w sposób „przyjazny rodzinie”? Czy da się przy tym sprawić, że będzie można w nią zagrać zarówno ze swoim kilkuletnim dzieckiem jak i osobą dorosłą, nie przytłaczając mrokiem i melancholią tematyki tego pierwszego oraz zapewniając odpowiednie wrażenia, aby utrzymać uwagę i zachęcić do rozgrywki tego drugiego?

Pozostałe wpisy